CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

MeMo HaTi...


Isnin, Ogos 10, 2009

NaK JuGaK....!!!!!

MLM sabtu lepas kite saje je ronda2 cuci mata lah katakan....kite angkut hubby n anak2 sekali....
hajat dhati nak window2 shopping je....
ala biasa le kan ....yang faham tu aa...faham2 je lah yea...name nye jugak pompuan ni window mesti kan jadi pintu jugak ....hehheheheheh.....

leka2 kite jeling2 pintu2 ni ...kite terjeling lah gan ....heheheheh layanz je lah snap kat bawah ni....
"ala ni tak boleh jadi ni...."
"nak masuk jugak ni...." nape ramai sangat ni..."
o patut pun..."BUY ONE GET ONE FREE FOR THE HSBC KREDIT CARD HOLDER ONLY.."habizzzz....


nak tak nak kite jeling lah jugak beberapa minit..dan yang pasti beberapa pasang.....(hehehehhe....)ckecik kite ape lagi bukan main suke lagi .....heheheh....hubby memang tak nak masuk le ni kalau dah suasana mcm ni...lemas kata nye....

dlm banyak2 manusia kat dlm tu kaum hawa lah hakim (termasuk kite le tu...) lelaki jarang paling tak pun seorang je ...tu yang duduk sambil tunduk tu...agak2 ape lah yang dia tengah buat tu yea....sambil2 tunggu bunga(gf/wife) pilih pasu(kasut)...hehhehe....eh pandai2 je ....o~~~~~tengah kire2 harga yea.....hehehhehehe.......paling tak pun ni mesti :...

1.lama lagi ke..?
2.nape lah ade kedai(kasut) ni..?
3.ala lapar nye...?
4.ish mahal nye...
5.cukup ke duit aku ni...?
6.baru je beli ni nak beli lagi ke...
7.!@#$%^&*())_+......

hhehehehhe antara satu mesti ade sangkut.....hehheheheh....

aLaHaI cKeCiK BuAt LaGi LeA....

alahai ckecik ni dia buat lagi lah....
suke bebonar dia ni.....
ha layan je lah snap kat bawah ni....
tak payah ceta ....
let the picture speak....
hehheheheh.............


ni pagi sabtu dia kejar nak ikut kite keje....baju n seluar dah ok....Kiko lagi ....ha tengok bawah hampazzzzz~~~~~heheheehehehhahahaha kali ni dia hentam capal abah dia....lagi le...mcm kaki itik ....hehehhehehahahahah ish dia ni .....


ha yang ni lagi lah parah dah berjangkit lah ni........sekali tengok mcm tak kene je selipar ni...ha tapi memang mcm tu pun.....selipar ni mula nye memang kite yang punye oleh sebab bila kite pakai org mesti jeling siap gan senyum lagi....ala ejek le tu kot....hehehhehe tapi betul ape .. bila tengok betul2 dlm cermin kite pakai....eeeee eh tak kena sungguh....buruk nye design selipar sekarang ni.........kite wariskan je lah ke bibik ....

bukan takat ni je kisah ckecik gan capal nye ni...
ntah besok2 ape lagi lah yg dia guna....

hehhehehhahahah.....
ha guling jgn tak guling....

Sabtu, Ogos 08, 2009

ADUZ ....

hmm....mana nak mula..
smlm jumaat family ade acara tahlil kat rumah abah kite....ala biasa le kalau time mcm ni ....mcm2 kerenah kite boleh tengok...best jugak...ape pun moment ni walau kite masih terasa parah..kite layanz je ..ala bak kata orang ikutkan hati memang tak sudah lah jawab nye...
kite g rumah abah sebelum kul 12 ..adik yang jemput kite kat rumah dsebabkan hubby keje so malas lah nak bawak keta...so ape lagi dlm keta mcm sardin le jawab nye..kite ade ambik snap tapi malas lah nak tunjuk...hehehehhehe....
tapi sardin2 pun sampai jugak kedestinasi tujuan tu....kite sampai ...cousin2 kite buzy gan tugas msing2...ade yang sibuk gan tangan ..dan tak kurang gan sibuk potpet2 ...ala biasa lah dah berkumpul..mula lah gosip2...ntah ape dah yang dgosip kan ....kite gan aksi kite yang ala2 pro ni ...ehheheh malas nak tumpang sekaki...layanz je...mama biasa le ngan bz nye tu ala tukang masak pro lah kata kan( tu kite pandai2 je...)..kalau biasa majlis mcm ni abah n family kite ni biasa pilih cara kuno lah tu...(gotong-royong...)eh betul ke tu...aa....dlm penat2 best dpt kumpul2 sama2 masak n sama2 riuh...
ha ....masing2 nak jadi pengarah....
"belacan mana....?" eh mak ngah kite ni suara boleh tahan jugak ....kite yang kat dapur kering pun boleh dengar...ish...kite hehehehhahahah guling2 .....kite jenguk lah ke belakang tu...."ala mak ngah ...mak ngah panggil belacan ke...amboi mak ngah setanjung suara mak ngah tau...blablabla...."hehehehehhahahah.... tu kalau nak kisah tu memang panjang le....hehehehhe ape pun best n yang pasti riuh sekampung....tu baru kisah setengah jam tu .....hehehh

tengah kite lepak2 tunggu nak makan tengahhari tu kite duduk lah kat luar ala tempat drg masak2 tu...kite duduk lah sambil gosip2...(ish mana ade..hehhe)....dekat gan tempat kite tu ade le sink....jarak dia ade lah dlm 2 depa tangan....sambil kite ceta2 kite ni penasaran lah jugak ...eh betul ke yang drg guna ni.....dah berpuluh2 yang singah kat sink tu mesti guna tu....rase nye yg ade kat sana tu semua guna tu....kecuali kite lah ..sebab kite belum pun singah ke sink tu....
dlm hati rase tak tahan lah pulak last kite tengok lah dekat ...mana lah tau kite ni rabun ke ape ke....
hehehhehehehhehehahahhaha.............aduzzzzzzz~~~~~~~sakit perut kite ....ha ni lah yang kite asyik tengok dari tadi 2....


kite tanye le sape2, drg tak perasan ke yang drg guna nak cuci tangan tu....
ish tu kan shampoo rambut....tuk scalp pulak tu.....so ape lagi riuh le satu dapur tu....siap nak cari sape yang letak shampoo kat luar tu ...abg kite siap gan strategi bagi $30...lagi nak pancing empunye shampoo... tapi sayang tak de yang mengaku....heheheheh.....tak kena langsung nak cuci tangan guna tu....harum memang lah harum....tapi.....heheehheheheh...........ish...........ha tengok berapa banyak dah drg guna tuk cuci tangan tu....bersih memang bersih terjamin 99.9% tak de kelimumur....hehehheheehhuhuhuhuh....memang tak de kelimumur pun kat tangan....lain le kalau tangan yang ade sisik tu...ni pun nasib ade glo kat sebelahnye tu kalau tak cuci pingan pun ntah2 guna tu....ish drg ni tau le buzy tapi tengok2 lah jugak...ish ni main sapu je...dah berjangkit dari ckecik kite ke....main hentam je....hehheheheheh



......ha tau la....

Rabu, Ogos 05, 2009

Hijau nye.....

alahai best nye ...geramnye tengok...hijau dan segar....
ni lah antara hasil kebun2 mini d halaman rumah kite....
ni bukan bibik yang tanam tau...ni maksu(yang kite panggil mak) yg tanam....rajin sangat, dia tukang tanam kite tukang makan je lah....heheheh..tapi kite pun kire tukang jugak tau tukang siramkan...heheheh....
ha ni kalau tak silap jenis tumbuhnye menjalar...oleh sebab malas nak carikan kayu tu yang jadi melata tu...yang susahnye nak tengok buahnye....tau2 dah besar dan dah boleh petik bila tengok...selain buah nye ni pucuk2 nye yang muda ni jugak sedap kalau buat sayur campur sekali gan buah nye...tu kalau kite lah tu ....org kampunglah katakan...tak tau lah pulak kalau kat tempat lain.....
ha ni antara hasil nye...kalau tak silap ni kite pangil kat sini timun padi...lebih manis rase dari yang biasa...alahai terkenang daku akan kisah ku dmasa kecik....huhuhuuhuuhu..bestnye .....

----@smaya1709

Selasa, Ogos 04, 2009

.....02/08/09

nape lah sejak dua menjak ni rasa berat sangat jari ni nak update ...tapi begitu rajin pulak lepak2 kat blog2 fav.....
nak masukkan n3 memang lah banyak idea....tapi nak gerakkan jari rasa berat lah pulak.....(ala ikutkan rase je tu...)tapi tetap buat jugak....hehheeh

hari ahad lepas 2/8/09 kite ade lah buat sikit2 jamuan buat anak kite yang sulung, suprise yang tak suprise...heheheh......ala dah besar anak mama ni dah sembilan tahun rupenye...tak terasa ...

dia segan sebenarnye nak tiup lilin malam tu..ala org dah nak naik macho lah katakan...
tapi tiup jugak...cayalah sporting sikit....
yang best dan mendapat sambutan mlm tu ala tak lain dan tak bukan c kecik kite yang banyak kerenah... ade aje dia nak ceta ....bukan nak takut gan org ckecik ni.....lagi lah dia suke bila ramai org...
plan awal memang nak ambik snap2 tapi oleh sebab warung kite sibuk, tak tersnap lah.... dlm banyak2 tu kite boleh plak snap cake harijadi....ish caya lah ...boleh tahan jugak kek ni dari design dah tau yang empunye tu memang minat habiz lah .....
kite memang tempah khas lah tu ...harga pun boleh tahan jugak berbaloi lah gan rasa nye....tak lah jemput ramai sangat "tentera "terdekat je...ade lah dlm 30-40 org...tapi yang pasti best dpt kumpul...

ala balik ke ceta c kecik ...pagi ahad tu plan nak g pasar beli lah ape2 yang patut....hehehehala biasa lah last minute ni memang famous lah gan diri kite ni....
ala trand lah kata kan...anak2 tinggal kat rumah ajak pun bukan nye nak ikut....hmm...lain lah gan ckecik ...ajak tak ajak memang dia nak ikut punye...kite siap2 nak turun sembunyi2(eh rase mcm nak main sorok2 pulak...) supaya tak alarm lah ckecik takut dia ikut...bukan tak nak bawak ..saje je tu...heheheh....punye lah dia tau kalau kite nak keluar...tapi tak sangka plk aksi sorok kite tu berjaya pade mula nye....
sampai kat tangga bawah....terkejuz kite tak terkata rupenye dia dah ade kat bawah siap tunggu kite lagi...alahai tak lulus lagi lah lesen sorok kite ni....heheheheh
"mama mama..bby folo2...." ha tu lah dia ha tau la....
ish punye lah bijak anak2 zaman sekarang ni....ish dia ni memang kalau kite tanye ape2 dia tau2 je ape nak jawab...
kite mau tak mau bawak jugak lah....ni lah muka seposen dia ....ala pujaan melaya lah kata kan....(eh ade ke ciri2 tu..)heheheheh......
dia siap gan unifom tak resmi dia....ala kalau dah nak ikut sangat dia hentam je ape2kasut ke ape yang mudah dan dekat lah gan dia ..kalau kite suruh dia tukar bukanye nak,....takut dtinggal lah tu....baju ok....seluar pun ok...kite tengok kaki.....hahahahahehhehehhe.....nak terguling2 kite tengok ape yang dia pakai...punye lah besar...tak kena langsung....ha ni tengok kat snap kat bawah ni ape yang dia pakai nak ikut hari 2....


hajat dihati nak jugak curi masa nak g ke "expo" makanan halal ...tak sangka pulak sempat jugak pegi...tapi mcm terkejar2 lah pulak ....nasib baik org belum ramai....ish kite masuk dlm kul 11.30am...kat dlm dewan tu ape lagi dah name lah expo makanan....hmmm....krok~~~ish....dah mula lah tu...tapi memang pun belum sempat nak isi tangki ni....takpe lah kejab lagi....jln punye jln....sempat lah kite rembat 5-6 benda...hehehheh yang dah faham 2 ....faham2 je lah yea....ha ni kat bawah ni ade bebera snap yang kite ambik masa pagi 2...
ha tengok je lah yea...ni yg kite sempat nak snap le ni ...ala tak banyak mana pun...
layanz....