CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

MeMo HaTi...


Rabu, Disember 16, 2009

PeNaT nYe KaWeN2.....

salam uols...hehehhe...fuh2...binatang ape lak yang berrumah kat istana pu3 gebuz ni....hehehhehe....wll as uols knw....ALASANNNNN~~~~~~~~~

heheheh...ala takpe lah kan sesekali malazzz2.....ha banyak lah....

okeh oleh sebab musebab kangkawan jiran tetangga sebelah menyebelah duk habaq ceta kawen2 nnih pu3 gebuz pun nak habaq jugak lah....hehehe...
ni lah jugak antara musebab nape kite malaz yang teramat nak naik sauh jari nih...sebab nye penat yang teramat sangat...eheheh..hairan jugak kan .....sepatutnye yang nak kawen yang penat bebanor..ni tak kite pulak yang tempias nye....ha tu lah name nye dah adat acara2 mcm ni ..kite jadi sukerelawan separuh masa....heheheh...ha paham kan....kan ...
almaklum je lah ...kenduri kawen2 nih ....tapi ni zaman maju ni dah oke lah ni ...boleh kata semua serba mudah....tak payah nak berminggu berhari nak berbasah kering kat ujung umah gantin ....hehhehe....yealah semua dah serba sedia...uols faham kan ....eleh mcm lah tak pernah ....hehhehe...

belum pun seminggu lepaz gantin kawen2 nih...penat masih terasa o.....kaki kite nih ..ish....mcm gula2....hehehhe...mana tak nye dekat seminggu gak kena penangan c tumit tinggi....hehehehe...ala sendiri cari penyakit kan ...sendiri lah tanggung..... ha banyak lah ....

ok lah setakat ni belum ade mana2 blog yang nak kongsi acara2 kawen2 ni kan...
nak tau lah jugak kite same ke tak gan yang jauh nun...
yang basic2 tu same kot...cuma kite nak tau lah serba sikit adat2...kat tempat uols.....harap2 sudi2 lah yea...
ha ni kat bawah ni kite ade tempek snap2 masa acara kawen2 tu....

ha ni kat tempat korang ade tak...? ni acara MLM BERBEDAK...kalau MLM BERINAI ade kan ...aa kat sini pun tu ade...

ni plak lepas acara kat atas nun ni plak kite panggil kat sini MASUK PENGANGGUNAN...ntah kat tempat korang ape name tak tau..hehhehe..nanti kite bukak kamus...kain yang gantin pakai tu korang panggil ape ..? kalau korang nak tau tu lah JONG SARAT-kain tenunan asli Brunei tenung gan benang emas....ni dah jadi salah satu benda yang mesti ade dantara Hantaran Berian....cantik memang cantik ...kite pun ade tau....


ha tak payah banyak2 ....nanti penuh plk ruangan ni ...nanti kite tempek snap2 yg lain k..

Selasa, Disember 08, 2009

WeLcOmE 2 ThE ClUb......

salam....
n3 ni kite dedicated tuk sepupu hubby kite yang automatic dah dekat 9 tahun jadi sepupu kite gak....hehheheeh....merapu sungguh pu3 gebuz ni....hehhehe....
ok lah belum lama dulu dah masuk n3 sal dia bertunang...ha la ni plk n3 dia nikah....hehehe....so kite nak ucap...WELCOME TO THE CLUB.....HEHEHEH...k lah antara snap yang kite sempat ambik masa ahad lepas....ni dia gantin hari tu...HA TAU LA...lepas hari ni ha tengok peace ke ape ....hehhehehahahah....

ha ni pingitan mana lak ni....ish2...aku jugak yang kena sinaran matahariku....hehhehe...kalau muka aku bubuh makeup ...memang cair habiz....nasib tak bubuh .....hehehheh...bukan tak bubuh ape nye tapi memang tak reti guna benda tuh.....tapi teringin...ALASAN.....


ni plak tak tau pic ape ...tapi kite suka tengok.....ade kaitan gan pujaan hati ku.....nak tau ...??? n3 pas ni kite kenalkan......

ha kan dah cakap tak banyak ...banyak lagi yang belum siap kite edit...jab2 nanti kite tempek....

bye.....

Ahad, Disember 06, 2009

JaMu MaTa.....

ha jom jamu mata .....
ni lah antara ole2 dari karnival pekan Tutong ptg smlm...
ni yg kat bawah ni kalau kat sini kite panggil LUKAN...ni species kerang...ade dbakau2 ...kalau tak silap kat m'sia panggil KEPAH kot...kalau tak silap lah tu...sebab dulu kite dah pernah share story mory gan c teman kite yang jauh nun...tak tau lah kalau dia masih ingat ke tak....biasa kite kat sini masak tumis je lah....yg lain tempat tu kite tengok ade gak drg bakar gan kulit2 ni ...kalua kite kan bukak dulu lah dari kulit....biasa kite beli kalau nak lalu Limbang je tapi kebetulan lah ni....kat tempat kite ni bukan tak de cuma susah nak ambik tu yang susah nak cari mana2 yang jual tu..ni antara makanan seafood yang agak2 mahal lah gak....tempat korang tak tau lah camana....


ha yang ni plak ...hehheheh...kite tak ingat ape name nye...ni asal dari sayur kot...d kering kan so jadi lah mcm ni...ni kite biasa guna ganti span mandi lah ni...ala biasa lah org kampung kata kan...dari dulu dah biasa guna ni ...ntah tempat korang ape name ....tapi ade gak kan...?..nanti kite tanye kak liza bujang dia tau agak nye.....hehehhe...

ni buah PULASAN....isi lebih kurang mcm rambutan ...manis...kite suke sangat buah ni ...kalau yang kampung agak2 purple sikit warna dia ...tapi isi sama...ni buah bermusim ni susah gak nak cari ..sebab tak banyak yang tanam buah ni ...


ni snap last ni kite panggil kulat(cendawan) KEDAP ke ape ke ..tapi sound lebih kurang mcm tu lah ...ni cendawan ni kena kering kan dulu lah ni ...sebab ni biasa dcampur gan sayuran kampung yang lain...rasanye plk ...ntah lah ape rasanye nye ..ape yang kite tau ni memang sedap.....


amacam ade mana2 yang sama ade kat tempat korang tak...? share2 le kalau ade tu...

Sabtu, Disember 05, 2009

BuAnG mAsA......


ni hubby tengah asyik duk simpul2 mata kail kot...hehehhe...ala kite tau humban je simpul2 mana nak pandai....
ok lah ni lah aktiviti kite tadi siang ....
membawa bahang panazzz dan geram diri g ke kuala Tutong...heheheh...eh ni aktiviti ke ni name nye....hehhehe....


ala sambil2 je ni kite ajak hubby g karnival Tutong....lagi pulak saje nak lari dari kesunyian rumah...anak2 balik kampung bercuti...faham2 je lah musim2 cam ni...kat pekan ni .....mcm2 ade....korang tengok lah snap kat bawah ni ..bak kata org gambar punya seribu bicara...hehehhe....

PaNaS2....


PANAZZZZZ.....ish geram2...geram sungguh...
tu lah situasi kite pagi tadi....d stu tempat jabatan kerajaan....yang mana tak patut sebenarnye....ish sungguh tak patut.....

okeh ceta dia mcm ni....pagi tadi mood kite ok cam biase lah ...happy plan nak jln lah ni sepanjang hari ...nak bawa feel lah kata kan....
destinasi pertama memang plan nak kena pegi....ala yg tempat urusan pasport gan visa tu ala korang tau lah kat mana tak payah kite sebut detail...kang tak pasal2 pu3 gebuz kena saman lak kan...hehehhehe...(tau jugak takut pu3 ni kan...)heheh...ala kite kena uruskan bebrapa hal lah ....sebelum buat perjalanan....mesti korang tanye kan nak g mana.....haaaa~~~~ secret...ala lupa kan tu tak penting...ish.....ish tak baik tau....

ala dah lah kite lewat bangun ...hehheheh.....sampai je kite kat sana ....cun2 jarum masa kul 10 pagi....pulak lah nak cepat nak naik lift konon...ish punye lah lama...eee.....~~~~tak tahan kite bantai lah naik ke tingkat 2 guna tangga....nak cepat tu tak kesah dah gan kaki yang terasa berat nak angkat.....eee...~~~~~geram sungguh....tepacak je kite kat kaunter nak ambik no kiliran....boleh ke makcik yang ala2 comei tapi tak tu dia tutup kaunter...gan muka tak bersalah walhal memang bersalah bagi kite ....dia buat de je.....ish ...kite cakap lah baik2 .."eh kak dah abih ke no kak..." dia jawab lah " dah habiz ..." ish kite tak puas hati ni ...kite cakap lah lagi ...masih lembut lagi tu..." kak nape awal tutup eh kan ke masih kul 10..?"...dia cakap ape korang nak tau kan."..eh kalau mau dtg lah awal....ni sudah ahir...ramai org takut inda sampat(sempat)...ish ..ade ke patut pukul 10 drg tutup kaunter....kite tengok tak ramai mana lah org kat sana masa tu....eh eleh saje je tu bukan kite tak tau drg ni alasan je banyak ...MALAS.... sebenar nye tu...ish kite pun dah naik muak nak layan.... bagi kite boleh merugikan sape...korang tahu sendiri lah....susah nak komen ....
so balik ke kisah kite..memang drg tak bagi muka langsung lah kat kite ni...so ape lagi kena dtg lah minggu depan ni....ha kali ni kite kan dtg kul 7.30 kite nak tengok pulak betul ke drg kan bukak kaunter sbelum jam 8.....ha jgn plak nanti masih ade yang makcik2 yang baru nak kehulu kehilir nak bawak cermin makeup ...konon2 tak sempat lah...tak de ALASAN.......