CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

MeMo HaTi...


Jumaat, Julai 17, 2009

HANYA KAU BERTAHTA....

SELAMAT ULANG TAHUN PAPA...
----khas buat kenanganmu pada ku papa .....

Terukir satu hari didlm bulan Julai..... aku cuba mengimbas satu hari ...yang boleh mengingatkan aku akan seseorang yang amat aku sayang....seorang yang hanya aku miliki, sayangi, hormati, sanjungi dan amat aku rindui tika pena ku tengah berlari ini...
satu hari dbulan ni adalah hari ulang tahun nya.....
senyumnye dan tutur kata nya amat aku rindu ...
walau aku tidak sering mempamir....
jauh disudut hati ku hanya dia yang bertahta kukuh .....
kelu lidah airmata bercurai bila terus mengenang mu..
walau kau dekat tapi amat payah bagiku mengapai dan mendakapmu....

“kau lah wira ...
kau lah semangat....
kaulah rinduku....
kaulah sayangku....
kaulah mimpiku...
kaulah bayangku....

tika aku lahir kau bisik kan kalimah suci....
tika aku lahir kau dakap erat aku ....
aku mungkin tika itu belum tahu akan apa erti airmatamu....
tika aku menangis kau sentuh aku dan kau peluk aku....
tika aku haus dan lapar...suapan jari kasihmu menjadikan aku damai.......
bangkit ku dari tidur..wajahmu yang kucari...
tika ku jaga kau lenakan aku dengan kisah dongeng gubahan mu...
tika aku mula merangkak....kau tersenyum sambil mengejarku...
tika aku lena kembali kau belai mimpiku dengan pelukanmu....
aku tahu kau sayang padaku...
aku tau itu....
masih tergambar bayangan itu tika kau tinggalkan aku....
kau tinggalkan aku demi kasih mu...
aku mugkin naif tika itu...
usia ku masih pagi tika kite berpisah....
aku masih ingat detik itu....
bila aku meronta mengejarmu....
kau tinggalkan jejakmu untuk ku tangisi....
berhari berminggu berbulan dan bertahun aku memandam rindu...
semakin aku menjauh dari mu semakin ku terasa kehilangan itu...

usia ku tika memerlukan kasih mu...
kau hadir hanya seumpama mimpi....
bagai ingin ku gapai namun tak sampai...
aku hanyut dlm kerinduan...menjadikan aku semakin pudar....

jiwa kecilku terkunci dlm kesepian...
aku merasa begitu asing bila bersama mu..
rindu dan dendam menjadi satu...

usia ku rasa begitu cepat berlalu....
membuatkan aku bertambah gelisah bila terimbas akan detik itu...
12 tahun usia ku terasa sunyi......
aku menagisi malam sepi dirimu....
dihatiku tersimpan rapi kasihmu....
tiada niatku menyimpan pendam sepi itu...
tapi aku terlalu rindu......

berat hati ini untuk mengurai simpulan...
aku yakin ada sayang dhatimu.......

kini kau menjauh dariku.....
aku merindu akan watakmu....
aku merindu akan suara mu...
ingin aku berlari memelukmu
ingin aku canangkan kisah bahagiaku.....
ingin aku bawa kau terbang ke dunia ku.....

tapi sayang bagai ada yang menghalang..
tapi sayang aku terlanjur mengunci rapi hatiku...
siangku , malamku, detikku, berlegar dpentas ku.. ...
bagai sunyi akan ghaib.....

aku bagai mengejar bayangan yang samar..
hati dan perasaan ku menjadi terdampar....
baru aku ingin melakar kembali potret kita....
baru aku ingin membuka kisah bersama mu....
telah ade kabus antara kita....
aku bagai terdampar malah lebih jauh dari smlm....

malam ku mainkan segala watakmu...
kupejamkan mata ku mengimbas lembaran itu...
ingin ku lakar bahagiaku besamamu....
ingin ku canangkan kisah hidup ku dengan mu...
ingin aku lontarkan kasihku padamu.....

sedayaku cuba mendekatimu...semakin sukar ku melihatmu...
bukan niat aku untuk membisu...
aku takut akan kehilangan mu ....

walau ku tak bisa mengurai ...

ASALKAN KAU TAHU AKU AMAT MENYAYANGI MU....
TERLALU SAYANG...
AKAN KU KIRIMKAN KASIH KU MELALU SUJUDKU...
AGAR MENEMANI MU SETIAP JEJAKMU....
AKAN SAMPAI KAH DETIK ITU....
BILA AKAN KASIH KEMBALI BERSATU...."

CATATAN AKU HANYA SEORANG ANAK....SMAYA1709---@----
KHAS BUAT SEORANG BAPA, AYAH ,PAPA....
SELAMAT ULANG TAHUN ....SEMOGA DPANJANGKAN UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKI DAN KESIHATAN....AMIN...

Tiada ulasan: