CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

MeMo HaTi...


Sabtu, November 21, 2009

2012....

ish2 rajin sungguh pu3 gebuz ni update blog...hehhehehe....

sorry snap tak clear..hheheheh...
ha tengok tiket 2012~~~~....ala mesti korang dah layan kan movie ni...huuuhuhuh...kite ni je yang ciput sikit ...org dah seminggu lebih layan ceta ni kite baru nak tropong2....

minggu ni timbul pulak mood nak layan movie kat cinema...ala sambil2 buang tension yg dah lama bertapa ....

nak jugak rasenye layan ceta ni yelah kan liputan nye meluas .baik dari kawan n media ceta ni ini lah itu lah ...best sangat ke...?kalau nak tengok priview memang lah best .....smlm tercapai jugak hajat nak tengok ceta nih...

kite dah book tiket dua hari lepas...kite g gan hubby n dua anak kite...masa beli tu hubby tanye ok ke kite layan ceta yg mula dari 06.10 habiz kul 8.45 nih.....
mak aii lama nye ..berasap lah mcm ni ..kalau best tu ok lah tapi kalau tak...mau nye tido kat dlm tu...hheheehhe...ala dah hubby sound best so kite layan juga lah amaklum dah berkobar2 dah ni nak negok THE END OF WORLD...

ish2....
ceta nih...malah nye ceta lah korang nengok lah sendiri...yelah seorg2 mana sama kan ...kite tak nak lah komen lebih2 tapi apa pun kite bagi 4 star je lah gan movie ni....sebab nye ...ish takpe lah ...ala hak masing2 kan nak nilai mcm mana...

ape pun sape2 yg belum layan movie nih layan2 je ...
ok....
ape yg pasti dari kite...CETA TAK SE GAH TAJUK........

ready nak layan NEWMOON plk 26/11/2009 nih....

TaPai......


salam...
ni uols tau tak ..? ala tau kot ...same je kan..kat mana2 panggil "TAPAI"....
ha ni lah tapai...sedap kan...kite suka jugak lah makan tapi tak leh selalu...
ni kite agak kopius jugak ni..rase nye bahan buat nye tu lebih kurang same je kan tapi ape yang cteman kite bagi tau kalau kat tempat dia biasa tapai ni buat dari beras pulut....kalau kat sini kite guna beras biasa....caranye sama kot...
pernah jugak cari kat mana2 pasar malam kat sini ni ade tak jual yang tapai pulut ni...last sekali ade lah jugak jumpa ...gan ade sorg abng tu dia jual keropok lekur tapi sambil tu jual lah jugak sajian lain ..antara nye ni lah tapai pulut..dia bungkus gan daun pisang ....kite beli nak try tapi rasenye beaza sungguh gan tapai biasa kat sini ....rasenye kite tak biasa makan tu sebab rase lain ...
kalau kite lebih suka yang bungkus gan daun simpur...tapi yg bungkus ni pun ok gak...
kalau kat sini skrg dah ade bungkus yg comel dari ni...kecik je...
biasa beli tak makan terus ..sebab kena masukkan dlm aisbox dulu ..makan sejuk2 sedap.....mmmm.......

KeNaL tAk.....

salam....
fuh2 ish tebal pulak habuk ni ... baru je tinggal semenjak....heheheh...ha banyak lah ALASANnnnnnn.....
oklah n3 ni sebenarnye dah lama nak masuk oleh sebab jari kite ni kena virus M..haaa....faham2 je lah.....
k ni korang kenal tak buah ni...? ni ade beberapa minggu lepas ade lah kite share ceta ntah ape kite tak ingat....gan cteman yg jauh nun...kite tanye dia tau ke tak "BUAH TARAP"...heheheh..susah juga nak xplain gan dia sebab masa tu kite tak de snap...ha ni lah buah tu...kat tempat dia(uols) tak tau lah panggil ape name buah ni...rase dia manis..biasa makan mcm tu je pun ok gak ..tapi ade jugak yang buat cucur ..lagi sedap....tak caya ...ha meh lah jemput dtg kite buat...heheheh....
almaklum le skrg kat sini musim buah ...mcm2 buah ade....

hodoh sungguh rupe buah ni....tapi....


ha tengok isi ..putih bersih n manis wo....

Jumaat, November 06, 2009

AmBuYaT ku menjadi.....huhuhuh...

salam....ellow....
alahai ..rajin sungguh pu3 gabuz kali ni nak masuk n3 baru yea....hehheheh...perasan ...walhal dah seminggu dah ..ala mentang2 lah kan....heheheh
ok ape...bagi yg dah sudi singgah2 blog kite ni tema kasih sayang yg tak terhingga...sayang uols...Kak NB Kak wanie yatie...semua lah ...tq banyak2...

buat kak NB nanti kite upload pic cara buat "TUMPI" tu yea kak...

ok ...kalau korang selalu lepak kat blog buruk kite nih uols pasti pernah terbaca n3 kite mengenai AMBUYAT ni kan...
ok lah uols nak tau nak makan benda ni ...nak masak kan dia tu bukan senang tau...kalau kite nak makan kena suruh yg memang ahli dlm masak ni lah...selalu nye yg ala berumur lah tu...lagi pulak kalau kat sini benda "AMBULONG" nih kena buat betul2 tau...kena ade pantang jugak rasenye...tapi tak tau lah mana benar nye benda2 mcm ni biasa lah kan ...nak kata tak percaya tu takut riak pulak jadi nye kan...so pandai2 korang lah cana nak nilai benda2 mcm nih....

ok ni lah pertama kali kite buat AMBUYAT ni...memang selama ade lah jugak cuba2..tapi hampazzz...tak menjadi.....
ha kali nih ...ha tau lah...ambik kau...makan jugak yang kite buat ...punye lah debar masa nak try nih hati berbelah bagi tau.....ish...
kalau cteman kite tu tau ish.....memang dia kan ......hehheheh nye ...gerenti .....tapi dia memang teringin bebonar nak try makan nih....takpe2 nanti kite usahakan yea wak....hehhehe....

cecah lah pulak ngan ...ish...malah nak cokap...hehehhe...sodap.....
ha ni kat bawah ni kite tempek lah snap yg sempat kite ambik.....

kalau ade kat tempat korang ha sila lah mencuba...

ha pic sebelum....dia mcm tepung tapi agak kasar sikit...

pas tu kena campur gan air ....bagi dia cam ni lah...jgn pekat sangat n jgn cair...ala kalau kite main agak je.....lepas tu baru tuang gan air panas yg baru mendidih.... ..
taraaaa~~~~..ni dia....sedia tuk dmkn ...makan kena panas2....

kenyang memang mengenyangkan ...tapi tak boleh selalu....
ok ...selamat menjamu mata....hehehhehe...

Selasa, November 03, 2009

SaRaPaN By ReQuEsT.....hehheh...

salam ....
ha korang sarapan ape smlm ...?
pagi ni serapan ape..?
ha ni saje je nak kongsi sapan kite yang smlm....
sebenar nye kite tak biasa makan benda nih bukan tak pandai cuma dah sering kali d buat ...dah kenyang lah pulak rasenye...
.sebelum...

selepas...gebu tak....hehhehe...

oke lah pagi smlm anak kite request ni....so rase nye malas nak buat2 ni..tapi dah d mintak by request kan...ha buat jugak lah ...kesian jugak anak2 nak makan ....heheheh...ala mak nye pun teliur jugak...pekenalah pulak gan kari daging....tapi ntah tak semana2 terfikir lah jugak ...boleh ke makan cecah gan yang lain....so ape lagi ...kite cuba lah cecah gan susu manis ...gan jem kaya ...hmm boleh jugak nih....

tempat korang ade tak benda nih....kalau kat kite nih kite panggil "TUMPI".....makan nye boleh mcm tu je atau nak cecah pun boleh jugak....yang pasti nilah favarite anak2 kite...selalu d minta by request......yelah sesekali buat kan bagus jugak....


simple kan serapan kite ...tapi mengenyangkan....nyam2....