CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

MeMo HaTi...


Khamis, April 30, 2009

assalamualaikum....

banyak yang bermain d fikiran ...entah apa yang terfikir...semua menjadi satu ...biar ku mulai dengan kata2 azimat dari "seseorang"..dua watak berbeza berbicara---

-....."nasib baik ada wak, yg sudi menemani kita dsini...walaupun wak berada jauh nun disana...jika diberi pilihan, antara persahabatan kita berdua dengan sebuah kemewahan, percaya lah wak kita tak kan tukarkanya ngan kemewahan".....aku amat terharu dengan bait itu ....terdetik d jiwa .....apakah ini ......erti kawan...sahabat...teman....,kata2 nya amat dalam hingga aku bagai tersadar dari mimpi...mimpi indah..?...aku masih mencari jawapan ...tapi harus kemana...?
aku ajukan pertanyaan..."dlm persahabatan perlu ade ape..? "
begitu tulus jawapan nya..."keikhlasan, saling percaya, rasa hormat sesama kita..."
lalu aku bertanya lagi "mcm mana pulak antara ego dan kejujuran/kesetiaan..? mana yang wak kan pilih...
jawabnya .."wak, bila dah ego, mana lagi perasaan hormat tu ujud.."
lantas aku bertanya lagi...." hipokrit...?" tiada jawapan yg aku dapat...hanya-
"dan bila perasaan hormat tiada, keikhlasan tah kemana... dan kejujuran bak di hujung dunia....bagi kita hanya itu saja yg dapat kita buat untuk seorang kawan. kalau wak harapkan benda lain, kita tak mampu nak bagi ngan wak..."....tersentak seketika bila membaca bait terakhir darinya.....
apa bertanya lagi" betul ke kita ni sekadar kawan saja bagi diri wak.. pengertian kawan,teman,sahabat...masing2 punya erti yang lain... ingat semua 2..."

d akhir bicaranya ia bersuara " kawan, sahabat yg paling istimewa bagi kita.... rasa terlalu dekat dihati kita! thanx juga buat wak, kerna sudi kawan ngan kita, menerima kita seadanya diri kita".....

dua watak yang amat berbeza ....berada dlm dua demensi dunia yang berbeza...punya dua rasa dan perasaan yang mungkin berbeza antara kedua nya.........
begitu tulus dengan jawapan walau dihujani persoalan dan pertanyaan ...hingga akhirnya watak tersedar dari illusi.....dsebalik pertanyaan dan jawapan tersimpan berjuta makna yg mana hanya boleh dfahami bagi 2 watak yang berbeza...

@-->---suryamaya1679

Tiada ulasan: