CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

MeMo HaTi...


Isnin, September 14, 2009

WaH....Hhihhiii....

ha ni sambungan n3 sebelum ni...
"BATIK KELANTAN...BATIK TERENGANU....SAPE CEPAT DIA DAPAT....!"....
ish2...pandai2 je kan diorang ni....
tengah kite syok2 jeling2 kueh2...telinga ni tak boleh nak tutup lah pulak...
dari jauh lagi kite macam dengar tu...
so ape lagi lah ..dah memang kite ni memang kemaruk gan benda batik2 ni...ape lagi....kite cari lah.....dari mana dtg tu...
sambil2 tu kepala ni hairan lah jugak nape lak sebelum ni tak nampak org jual batik kat bazaar ramadan ni....
kalau sekadar kek batik tu ade lah ..tapi kalau kata kan kain batik tak pulak kite pernah nampak....ish biar betul.....hihihi...

dah sampai kat suara tadi tu .....hhahahahhahahihihihi....la......ya ampun.....
ha tengok lah pic ni....hihiihihi...malas lah nak cakap...hihii

.ha ni lah batik kelantan tu....cantik...memang cantik......ingat kan kain gan kek je yang batik ni rupe nye.....hihiih...


kalau kite tak silap ni ade lah species bunga bayam...tapi cantik jugak tau....
sebab unik.......
lama jugak kite berdiri dekat bunga ni...so feeling jugak lah agak nye...
apa lagi kite sapu lah sepasu....


hihihihi ....saje je nak jinak2....hihihi...ha yg faham tu...sengih je lah....
selain batik ni ade lah jugak buah2 yg djual kebetulan pulak sekarang ni dah nak musim...ni kalau sini kite panggil buah "belunu" rase nye manis...sedap...tak tau lah kalau tempat lain ape name nya...ni smlm kite beli...$10 tuk 4 biji ...

ni kalau kat sini memang favarite lah ni...
kite panggil "durian kuning otak udang galah"...tah tempat lain ade ke tak ni....yang ni kite tak beli ...sebab ...sebab...hihihi....harga nye pulak $15 tuk seikat(empat biji) ....ikut saiz lah...

so amacam ade mana2 yang tertarik tak...?hihihii....

2 ulasan:

NORHAYATI BERAHIM berkata...

yatie sedapnya buah belunu ngan durian tu, nasiblah kita tak mengandung..isk2..
pokok tu macam daun hati2 di malaysia, daun hati2 boleh redakan batuk...

yatie@smaya1709 berkata...

salam kak yatie...aa eh same ke kat sana panggil buah tu 'belunu'..?...kak pandai le tu yea...hihhi...yg durian tu sedap kak...cuma kite susah lah nak makan sekarang ni..sebab kalau nak makan kena sembunyi sebab hubby tak makan benda tu....eh betul ke boleh reda kan batuk...? ni mesti as ni kite nak cari in4....